суббота, 11 апреля 2020 г.


  СПІВАЄМО РАЗОМ

                   

                             КАЗОЧКА ПРО НОТИ


воскресенье, 5 апреля 2020 г.

                            #залишайсявдома


 весела руханка для дошкільнят


              
    Анкета для батьків            


 Здібна? Обдарована?    Талановита?

1. Моя дитина ініціативна, жвава, рухлива.
2. Її інтереси і захоплення досить постійні.
3. Її зацікавленість урівноважена.
4. Порівняно з однолітками виявляє інтерес і потяг (активно виражений) до мистецтва , літератури, спорту природи, моделювання ,техніки.(Підкреслити або записати)
5. Має не більше двох друзів( постійних), причому старших від себе.
6. Її цікавить усе загадкове , таємниче і навіть незрозуміле.
7. Любить багато запитувати , наполеглива в одержанні вичерпних відповідей.
8. Її мова розвинена , дитина має великий запас слів, добре розуміє і вміло
використовує його.
9. Переважно намагається знайти самостійне рішення в тих або інших ситуаціях, обставинах.
10. Не задовольняється поверховим поясненням і такими ж відповідями на свої численні запитання.
11. Намагається дотримуватися власного погляду на ті або інші події,незважаючи ні на які обставини та обіцянки.
12. Обов’язково (завжди) реагує на все нове.
13. Розпочату справу практично завжди намагається довести до кінця.
14. У суперечках відстоює власну думку, не хоче визнавати загальноприйняті погляди.
15. У непередбачених і складних ситуаціях бере на себе роль лідера.
16. Має помітну схильність до якогось виду діяльності або до предмета(Групи предметів,іграшок,книжок)
17. Настирлива,вперта,рішуча в досягненні бажаної мети.
18. Виявляє неприховану потребу в підтримці дорослих.
19. Легко знаходить і завжди має досить багато друзів.
20. Ставить багато запитань, переважно з кола своїх захоплень та інтересів.
21. На багатьох справляє враження не за віком старшої.
22. Нерідко виявляє риси егоїзму або навіть безпричинної агресії.
23. Знає собі ціну і своє покликання.
24. Легко і часто відволікається і залишає розпочату справу(заняття) гру.
25. Майже однаковою мірою цікавиться гуманітарними і технічними питаннями.

Якщо на запитання 1,6,12,18,24 Ви відповіли «так», ваша дитина загалом здібна.
За умови негативних відповідей на запитання 18,24. Запишіть відповіді на запитання 2,3,7,10,11,13,16,17,19,20,22. Якщо всюди буде «так» , є серйозні підстави гадати , що дитина буде по – справжньому обдарована. Коли й на останні запитання 4,5,6,9,14,15,21,23,25, відповіді позитивні , це може свідчити про ознаки яскравої обдарованості , навіть таланту.
Пам’ятка для батьків :
              Як організувати домашнє дитяче свято
У батьків, які вирішили самостійно організувати дитячу вечірку, крім турбот, чим розважити і нагодувати гостей обов’язково виникне питання – як провести свято, щоб все пройшло гладко, без сліз і розчарувань. Ось декілька порад:
Будуйте розваги так, щоб діти “грали проти поля”, а не змагалися один з одним. Спільні пошуки скарбів, колективне заробляння призів на команду згуртує хлопців краще, ніж суперництво (нагадую, що мова йде про свято для дошкільнят).
Якщо ваш сценарій побудований на виконанні завдань – не вимагайте, щоб всі діти виконували кожне завдання. Це затягує захід, інші гості нудьгують, когось доводиться вмовляти. Так що нехай 1-2 добровольця візьмуть участь у конкурсі (і не треба вимагати строгого виконання правил), і переходите до наступної гри. А ось якщо всім дітям захочеться, і по кілька разів, кидати кульки в ціль або проходити смугу перешкод – відійдіть в сторону і дайте їм награтися.
Приготуйте призи та подарунки для всіх гостей. Краще однакові. Якщо ви збираєтеся давати призи за перемогу в конкурсах, обов’язково придумайте, як і за що ви будете нагороджувати тих, хто програв. Ігор і розваг повинно бути з запасом, але не прагнете продемонструвати гостям всю придуману програму. Між конкурсами та іграми робіть паузи. Не намагайтеся перекричати дитячий гамір, а вичікуйте, коли малюки заспокояться і подивляться на вас в очікуванні продовження. Будьте обережні з музикою. Багато дітей сприйнятливі до різких звуків. Крім того, навіть ненав’язливий звуковий фон погано діє на збудливих дітей. Тому музику, як і мультфільми, включайте, але не надто голосно і ненадовго.
Придумайте кілька справ для “пустельників” – дітей, які не зможуть або не захочуть влитися в колектив. Мультфільм, цікава розмальовка, конструктор, виробний набір допоможуть дитині не відчувати себе самотнім.
Якщо дитяча компанія розбушувалася – відразу ж запропонуйте їм спокійне заняття: зробити браслет з намистин, розсортувати з закритими очима геометричні фігури, пограти в “Море хвилюється” або “Зіпсований телефон”.
Приготування до свята нерідко проходять цікавіше самого торжества. Прикрашати приміщення, готувати частування, брати участь в концерті або виставі, робити подарунки батькам маленьким гостям буде не менш цікаво, ніж брати участь в іграх і конкурсах. Забудьте про «не встигли», «не вдалося», «не вийшло». Успіх свята вимірюється дитячими посмішками, а не кількістю страв на столі або пунктами у розважальній програмі.

                ТЕЛЕКОМПАНІЯ МАЛЯТКО ТВ

                          розважаючи - навчай

                                       http://malyatko-tv.com.ua/
Як підготувати дитину до свята
Шановні батьки, підготовка дитини до свята, очікування свята — це велика відповідальність, психологічне навантаження. Пропонуємо поради, які допоможуть вам підготувати дитину до свят.
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД ДИТИНИ- Зачіска дитини та макіяж повинні бути безпечними (обережно алергія).- Одяг (костюм) дитини повинен бути зручним, святковим, безпечним (без гострих, колючих прикрас), відповідати розміру.- Взуття: чешки або інше взуття, в якому зручно виконувати музично-ритмічні рухи.Щоб переконатись, що дитині буде комфортно — треба завчасно приготувати костюм, дати можливість дитині в ньому походити вдома.
РОЗУЧУВАННЯ РОЛІ При написанні сценаріїв свят враховується програмові вимоги, вікові можливості, творчі здібності дітей, досвід педагога та умови (музичний зал).Під час розподілу ролей враховується бажання, творчі здібності дітей. Щоб дитина почувала себе впевнено допоможіть їй передати характер ролі за допомогою інтонації, міміки, рухів; вивчіть слова віршів, пісень. Запропонуйте їй уявити себе артистом, який виступає на сцені, перегляньте телепередачі за участю дітей, зверніть увагу дитини як треба танцювати, співати тощо. Потренуйтеся перед дзеркалом.
За потреби отримайте консультацію вихователя, музичного керівника, психолога.
ПРИСУТНІСТЬ БАТЬКІВ Пишайтеся своєю дитиною, будьте прикладом для неї.Якщо у вас немає можливості бути присутнім на святі — підготуйте до цього дитину, поясніть причину.
ПЕРЕГЛЯД СВЯТА- Приходьте за 10-15 хвилин до початку свята.- Зніміть верхній одяг, перевзуйтеся або одягніть бахіли.- Огляньте виставку поробок.- До зали заходьте після запрошення.- Вимкніть мобільний телефон.- Не коментуйте виступи дітей під час свята.- Не відволікайте увагу дітей зауваженнями, проханнями позування перед - камерою — це може мати небажані наслідки.- Підтримуйте виступ дітей оплесками.
Після закінчення свята дочекайтесь коли діти вийдуть до групи.Якщо у вас є бажання продовжити свято вдома, ви можете забрати дитину, попередивши вихователя і зробивши запис у «Зошиті тимчасової відсутності дитини».Кількість присутніх дорослих обмежена до 2-х осіб від родини у зв’язку з площею приміщення та вимогами з безпеки життєдіяльності.Якщо ваша дитина під час свята, побачивши вас може відмовитись від виступу або розплакатись, чи у вас склалися особливі обставини і ви прийшли з маленькою дитиною — пропонуємо свято подивитись у фойє. Сприймайте своїх дітей такими, якими вони є. Вони мають бути впевнені в вашій любові в будь-яку хвилину. Пам’ятайте, що вашу дитину навчають не ваші слова, а ваш особистий приклад, ваша поведінка та душевна доброта.

Десять музичних хитрощів для батьків

1. Іноді вам просто треба танцювати
Коли ваша дитинавередуєабо втомлюється сидіти на одному місці чи, якщо вже на те пішло, ви самі відчуваєте себе трохи роздратованими та стомленими, танець під улюблену пісню допоможе змінити настрій майже миттєво. Повільний танець чудово підходить для того, щоб опанувати себе й заспокоїтись, а веселий, жвавий танець дасть вихід накопиченій енергії.
2. Каструлі, сковорідки, миски та пластиковий посуд допоможуть створити кухонний оркестр (і дадуть вам трохи часу, щоби приготувати вечерю!)
Коли ви готуєте обід або вечерю, посадіть дитину на кухні в безпечному місці поруч з вами, оточивши її предметами для музичних досліджень. Нічого особливого для цього не потрібно, металеві миски та пластиковий посуд можуть успішно захопити увагу малюка, поки ви готуєте їжу.
3. Колискова допоможе вашій дитині заснути легше та швидше
Навіть якщо ви не пам'ятаєте всіх слів колискової, обійми, наспівування мелодії та погойдування перед сном чудово допоможуть вам налагодити контакт з дитиною, і вона буде засинати легше та швидше. Згодом спогади про такі моменти стануть для вас найулюбленішими!
4. Роз'їжджати у справах приємніше з музикою
Співайте, погойдуйтесь і відбивайте ритм разом з дітьми під час поїздок на машині. Це змусить час іти швидше, і ваша дитина неодмінно стане веселіше. Спів і прослуховування музики в машині – прекрасна можливість взаємодіяти з дитиною, а також познайомити її з якісними музичними творами. Звісно, не на шкоду увазі та стеженню за дорогою, безпека – понад усе.
5. Спокійна музика з розслаблюючим ефектом чудово підходить для музичного «білого шуму» під час сну
Шум машин, звуки будівельних інструментів або гавкіт собак часто супроводжують денний сон дитини та перешкоджають йому. Дуже ймовірно, що раптові сторонні шуми її не турбуватимуть, якщо під час сну буде звучати м'яка й розслаблююча музика.
6. Великий рушник або кошик для білизни можуть стати у пригоді в якості візка для веселої та творчої поїздки по дому
Навіть зовсім маленькі діти люблять кататись, особливо якщо під час поїздки лунає весела музика. Це чудовий спосіб зробити перерву у пранні, а також чудове кардіотренування для мами.
7. Кілька старих шарфів дуже доречні для того, щоб ними розмахувати, крутити, робити хвилю, підкидати... і грати в хованки
Трохи музики й, можливо, мильних бульбашок, і ви отримуєте формулу чарівництва й фантастичних веселощів. Швидше за все, вам самим захочеться взяти участь у цій забаві. Складіть плей-лист веселої, ритмічної музики в різнобій з більш повільними ліричними композиціями, і можете вважати, що ви придумали чудове заняття, яке зацікавить дитину на тривалий період часу.
8. Тримайте кошик з музичними інструментами під рукою
Виберіть деякі музичні інструменти (іграшкові та справжні), відповідно до вікових особливостей вашої дитини, які вона зможе безпечно досліджувати. Тримайте їх у кошику або шухляді в ігровій кімнаті чи у вітальні, щоб вони були під рукою, коли ви й ваша дитина захочете трохи пограти. Ваша дитина може грати на них самостійно, але буде ще краще, якщо ви сядете поруч з нею й почнете разом підігравати улюбленим музичним творам або проведете урокмузики, вивчаючи поняття про звуки (високі/низькі, довгі/короткі, гучні/тихі) і тембри (унікальні якості звуків).
9. Кажіть під музику «Я тебе люблю» найрізноманітнішими способами
На сповивальному столі, під час купання, після емоційного зриву,істерикиабо навіть просто вранці немає нічого кращого, ніж пісня чи танець з мамою (або татом). Ніяких відмовок... ваша дитина вважає, що ваш голос – це найпрекрасніше, що є на світі, і навіть якщо ви дуже сором'язливі, співайте під музику на вашому телефоні. Або просто посадіть дитину собі на коліна й насолоджуйтесь моментом. Ви можете також співати й похитувати малюка, щоб заспокоїти його після емоційного зриву або допомогти йому відновити самоконтроль і внутрішню рівновагу після особливоемоційного моменту.
10. Вам не треба бути музикантом, щоб виховати дитину в любові до музики
Усе, що вам потрібно робити, це поставити музику в пріоритет у вашому домі й вашому щоденному житті. Якщо ви демонструєте любов та інтерес до музики, швидше за все, ваша дитина теж буде розвивати їх у собі. Створіть музичне середовище у вашій родині, водіть дитину на уроки музики – це буде для неї дуже цінним подарунком. Мало що може зрівнятися з даром пісні, яка лунає у серці, – сьогодні й на все життя.

среда, 1 апреля 2020 г.

      РУХАНКА "ЯКЩО ТИ ЩАСЛИВИЙ"




                            СПІВАЄМО РАЗОМ З ДІТЬМИ



 Ігрові завдання для розвитку пісенної творчості та почуття ритму у дітей дошкільного віку.

Гра з машиною картинки по назвам

Дорослий пропонує дитині погратися з машиною. Дитина возить її і гуде: «Бі – бі – бі!». Дорослий дає малюку різні за величиною машини, пропонуючи показати як гуде велика і маленька машини, повторює найкращі співвідношення звуків, які відрізняються за висотою.

Гра з пташкою

Дитині пропонують іграшкові пташки різні за розмірами. Дорослий просять показати, як співає кожна пташка на склад «ку – ку» (так, щоб звучання змінювалося за висотою, відповідно величині іграшки).

Гра з коником

Дорослий просить дитину показати, як скаче маленька конячка,промовляючи «цок – цок» в різному темпі і ритмі.

Дати пояснення: конячка спочатку скаче швидко (поспішає), а потім повільно (втомилася).

Колискова ляльці

Дорослий пропонує дитині поколихати ляльку, наспівуючи їй колискову на склад «баю». Сам слухає і підспівує, закріплюючи створену дитиною інтонацію. Бажано включити або заспівати ніжну колискову. Зверніть увагу дитини на те, які ніжна та спокійна мелодія у колискової. Під цю мелодію засинають не тільки дітки, а і ляльки, пташки, тваринки. Колискова – це мамина пісенька перед сном.

Лялька танцює

Дорослий пропонує дитині показати, як лялька танцює або крокує, наспівуючи свою інтонацію на склад «ля».

Побажання. Запропоновані ігри є попередньо першочерговим кроком формування музично – творчих проявів у дітей. На цьому етапі ставиться мета: розвивати у дітей орієнтацію в різних якостях музичного звуку через гру в якої дитина комбінує музикальні звуки, які відрізняються за висотою, тривалістю, динамікою.

Форми роботи батьків з дітьми для активізації музичних здібностей.

1. Попроси дитину заспівати самостійно, знаходячи то високі інтонації (співає маленька зозуля, нявкає кошенятко), то більш низькі (співає велика зозуля, киця ).

2. Співати своє ім'я (та другі імена) на двох звуках, передаючи різні інтонації.

3. Вести співочу перекличку. Дорослий співає: «Ай, де ти?». Дитина відповідає: «Я тут». Потім почергово змінюються, придумуються нові інтонації.

4. Імпровізувати мотив з двох – трьох звуків на склади «ля – ля», дорослий або друга дитина придумують свій мотив. Йде змагання: хто більше придумує поспівок.

5. Закінчи мелодію.

6. Придумай свою пісеньку на вірш який подобається.

Танець троянди

для дітей 5 – 6 років

Запропонуйте дитині гру. Під красиву мелодію (грамзапису чи власний спів) виконати танець тендітної квітки – троянди. Дитина сама придумує до нього рухи. Раптово музика зникає. Це порив північного вітру (заморозив прекрасну троянду). Дитина завмирає у любій, придуманій нею позі. Чим краще уява, тим цікавіші рухи танцю і поза замерзлої троянди.

Хто краще?

для дітей (5 – 6 років)

Гра розвиває уяву і творчість у рухах.

Запропонуйте дитині придумати танець під знайому музику. Це може бути сучасний шлягер або щось мелодійне і спокійне. Характер рухів повинен відповідати музиці, що звучить.

Позмагайтеся з дитиною: чий танок буде досконалішим, краще, чиї рухи будуть цікавіші і виразніші.

Консультація. Обережно: захворювання дитячих голосових зв'язок.

В дитячому садочку, дома, чи на дитячих святах (днях народження), на вулиці дуже часто просять дітей голосно відповідати, читати вірші, співати, щоб всім було чути! Але багато батьків та педагогів не розуміють, що потрібно запобігти щонайменшому перегріванню голосових зв’язок дітей, слідкувати, щоб режим дитячої розмови був помірним, заборонити дітям надто голосно викрикувати! Як скоріше заспокоїти дитину, коли вона плаче, або кричить.

Голосовий апарат – це частина нашого організму і за його станом необхідно стежити. Тому треба дотримуватися правил його гігієни та охорони, а саме:

– уникати крику, тривалого мовленнєвого апарату;

– не співати під час хвороби;

– не співати на вулиці у холодну пору року;

– обмежувати вживання гострих, солоних, занадто холодних та гарячих страв, категорично заборонити дітям вживання газових напоїв дітям дошкільного віку.

На голосову функцію дуже впливає хвилювання. Через те, батьки та педагоги повинні подбати про створення позитивного, психологічного клімату у сім’ї та колективі!

  СПІВАЄМО РАЗОМ З ДІТЬМИ



Консультація для батьків .Співайте діткам перед сном

«Котику сіренький...» Скільки теплих і ласкавих слів знаходить матуся, заспокоюючи свою дитинку. Скільки любові і ніжності у колискових піснях!! Малюк, ще не вміючи розмовляти, не розуміючи жодного слова, почувши колискову одразу заспокоюється, затихає, засипає! Саме колискові пісні вважаються першими в житті вашого малюка, вони сприймаються з магічною силою, тому що співає їх найрідніша в світі людина – матуся!

Ритм колискових зазвичай відповідає серцебиттю, ритму дихання матері і малюка, відіграє важливу роль у духовному розвитку дитини. Саме завдяки колисковим, дитина отримує перші уявлення про навколишній світ: тварин, пташок, оточуючі предмети.

Котику сіренький, , Дитя буде спати,
Котику біленький, Котик воркотати,
Котку волохатий, Ой на кота воркота,
Не ходи по хаті, На дитину дрімота!

Коли дитина підростає, їй співають колискові казкового змісту, в текстах яких вирішуються психологічні питання. В багатьох колискових піснях перед дитиною розвертається перспектива про його майбутню самостійність. Таким чином, колискові дають дитині уявлення про навколишній світ, знайомить з головними принципами побудови світу.

Але найголовніше в колискових – це материнська ніжність, любов, що надає впевненості кожній дитині. Пісні показують, що життя прекрасне, але в теперішній нелегкий час, почуття захищеності для дитини дуже важливе, адже наш світ складний і непередбачуваний!

Дуже важливе і саме спілкування матері і дитини! Чудово, якщо у вашій сім’ї зберігаються традиції, як спів колискових, читання казок перед сном, задушевні розмови про головне! А сон, як відомо, дається людині не тільки для відпочинку, а й для глибинної обробки тої інформації, яку отримала ваша дитина на протязі дня. Довірливі відносини, які виникають в моменти такого спілкування, відіграють важливу роль для дитини не тільки ясельного віку, а й надалі, коли дитина дорослішає! І навіть тоді, коли ваша дитина подорослішає, вона буде знати, що у нього є та людина, яка його завжди вислухає, зрозуміє, підтримає, з якою так приємно спілкуватися просто покласти голівку на плече.Співайте діткам! Не соромтесь! Адже саме ви – найкращий співак і приклад для своєї дитини!

Рученьки, ніженьки,
Лагідні очі!
Спокійної ночі!
Скінчилася гра!
Рученьки, ніженьки,
Спокійної ночі!
Спати пора!

Музика у сім’ї  дошкільника
    Музика входить в наше життя з дитинства. Маленька дитина чує ніжну колискову пісню, яку співає мати, нахилившись над її ліжком, жваво реагує на потішку "Ладусі", радісно усміхається і починає плескати в долоньки. І надалі пісня й музика супроводжують її життя.
    Високі ідеали, казковий чарівний світ відкривається дітям в музиці. Виховне значення її надзвичайно велике. Вона пробуджує почуття любові до країни, до краси навколишнього світу, розкриває духовне багатство народу, дає радість, викликає благородні почуття, розвиває емоційну чутливість…
    У дошкільних закладах багато уваги приділяється музичному вихованню дітей. Дошкільнята систематично й послідовно ознайомлюються з високохудожніми музичними творами, доступними їхньому сприйманню, навчаються співати й танцювати. Спілкування з музикою приносить їм велику радість, формує їхні естетичні почуття й смак. Але щоб діти по-справжньому захопилися музикою, необхідно, щоб спілкування з нею було не тільки в дитячому садку, а і дома.
    Естетичне виховання дитини здійснюється, насамперед, в сім’ї, отже,естетичний розвиток самих батьків має велике значення. Безпосередній вплив сім’ї, її побуту, і в першу чергу, сила прикладу батьків, які не тільки люблять слухати музику, а й відвідують разом з дитиною концерти або самі люблять грати чи співати, надзвичайно велика в музичному вихованні.
    Допомогти правильно здійснювати музичне виховання дитини в сім’ї – важливе завдання музичного керівника, який повинен ознайомити батьків з музичною літературою для дітей, поради, які музичні твори відбирати для слухання дітям, в якій послідовності подавати їх, враховуючи вікові особливості дитини. З батьками, які не  звертають на музику    належної уваги, потрібно знайти такі форми роботи, які розвинули б у них любов до музики, бажання передати цю любов дітям. Тут можуть мати місце бесіди, круглі столи, різні розваги, свята. Важливо домогтися, щоб музика увійшла в кожну сім’ю і щоб батьки виявляли піклування про естетичне виховання дитини і всіляко залучали її до прекрасного світу музики.
Ще дуже корисно вдома мати для дитини такі музичні інструменти, як металофон, дитяче піаніно, музичні іграшки – дзвіночки, брязкальця, сопілочки, барабани…, які дають змогу дітям розвивати свої музичні здібності, художню творчість.
    Через музику ми прищеплюємо дітям любов до свого народу, до краси рідної природи, виховуємо високі моральні якості і любов до всього прекрасного.

ДИТИНА МАЄ МУЗИЧНІ ЗДІБНОСТІ ЯКЩО:

- Впізнає мелодії 
- Почувши музику, із задоволення підспівує або поспішає танцювати під неї 
- При співі або грі вкладає у виконання почуття і емоції 
- Розуміє і може описати словами характер і настрій музики 
- Самостійно наспівує почуті мелодії 
- Швидко і легко повторює ритм і мелодію 
- Вигадує власні мелодії 
- Навчився або вчиться грати на якому-небудь музичному інструменті 
- Має музичні переваги щодо вибору діяльності.

    Взаємодія музичного керівника з батьками.          
                  Варіант анкети для батьків
Шановні колеги!
Не уявляю своєї роботи з музичного виховання без тісної співпраці з батьками. Щоб вивчити рівень музичного виховання в сім'ї я проводжу різні заходи: бесіди, консультації і, звичайно, анкетування.
                  Анкета для батьків.
Шановні батьки, просимо вас відповісти на деякі питання для планування співпраці з вами в роботі з дітьми з музичного виховання. 
1. Яке місце займає музика у вашому житті?
А. Музика, як фон.
Б. Слухаємо музику часто.
В. Всією сім'єю співаємо пісні, танцюємо, грає на інструментах.
Г. Не слухаємо музику.
2. Чи любить ваша дитина слухати музику?
А. Так.  Б. Ні.  В. Не знаю.
3. Якій музиці віддає перевагу?
А. Дитячі пісні.  Б. Сучасна.  В. Класична.
4. Назвіть улюблений музичний твір ваш і вашої дитини
5. Чи любить дитина рухатися, танцювати під музику?
А. Так.  Б. Ні.  В. Не знаю.
6. Чи розуміє ваша дитина зміст музики? Характер?
А. Так   Б. Ні.   В. Не знаю.
7. Наскільки емоційно реагує ваша дитина на музику? В чому це виражається?
8. Прагне  дитина, поділитися з вами своїми музичними враженнями і переживаннями? Як ви на це реагуєте? Чому?
9. Чи любить дитина співати?
А. Так.   Б. Ні.   В. Не знаю.
10. Яка ваша участь у розвитку дитини?
А. Є вдома фонотека.
Б. Відвідуємо концерти.
В. Організуємо спільні свята, конкурси, вечори.
Г. Дивимося разом програми по ТБ.
Д. Обговорюємо програми по ТБ.
Е. Іноді співаємо Караоке.





       Консультація для батьків на тему «Музика починається в родині»
                             Добрий вечір, шановні мами і тата!
    Музичний керівник в дитячому саду, це перший педагог, розкриває творчий потенціал дитини, я прошу Вас мені в цьому допомогти. Тільки обопільними стараннями може сформуватися багатогранна творча особистість дошкільника.
     В душі кожної дитини є іскорка любові до прекрасного - від Вас багато в чому залежить, розгориться вона яскравим полум'ям, висвітлюючи і зігріваючи життя зростаючої людини, або згасне.
    Кожна людина йде до музики своїм шляхом. Допоможіть дітям полюбити музику, і в Ваш будинок увійде вірний друг, який зробить життя яскравим і цікавим, не залишить в скрутну хвилину.
                                               Постарайтеся:
* Створити вдома фонотеку записів класичної, народної, сучасної дитячої музики і дитячого фольклора - формуємо фундамент сприйняття музики;
* Купувати музичні іграшки і дитячі музичні інструменти (брязкальця, гармошки, дудки, металофоні, та ін.) І виготовляти їх самостійно, залучаючи до процесу дитини - пробуджуємо інтерес до нового, допомагаємо дитині самореалізуватися, позбавляємося від страху виступу на публіці;
* Заохочувати будь-який прояв пісенного і танцювального творчості малюка, навіть якщо Ви розумієте, що виконання далеко від оригіналу, обов'язково співати і танцювати разом з ним - підвищення вашого батьківського авторитету в очах дитини, розвиток у дошкільника прагнення займатися тим, що йому подобатися;
* Якщо ви володієте грою на будь-якому музичному інструменті, як можна частіше музикувати, акомпанувати своїй дитині, коли він (вона) співає або танцює - формуємо і розвиваємо вміння співати і танцювати в колективі, прискорюється процес адаптації в творчому колективі однолітків;
* Шукати музику скрізь: вдома, в лісі, на березі річки і моря, в місті, в селі - формуємо почуття гармонії з навколишнім світом, уважність до навколишнього світу;
* Відвідувати зі своєю дитиною музичні концерти, спектаклі і музичні казки (ТЮГ, Театр ляльок - за віком дитини) звітні концерти дитячих колективів, перегляд музичних програм по телевізору (Голос - діти, та ін.) з обов'язковим отриманням зворотного зв'язку на тему: "Що сподобалося? А чому?" - Формуємо вміння аналізувати побачене і висловити свою думку (практика зв'язного мовлення); можливість почути дошкільника; показуємо якийсь еталон поведінки однолітків з метою підвищення мотивації в умінні співати пісні або танцювати бо це красиво і престижно;
* Перегляд мультфільмів і музичних казок, повнометражних мультфільмів компанії Disney з обов'язковим зворотним зв'язком! (Обов'язково поговорити про сюжет і вислухати позицію дитини) - формуємо музичний слух і співвідношення характеристик героїв з музикою (позитивний герой музика мелодійна, красива, добра; негативний герой як правило озвучується колючим, різкою, гучною музикою); виховуємо доброту і здатність до аналізу навколишнього світу, формуємо навик виділення із загального сюжета- задумку автора, головну думку картини.
                               Від природи музикальний кожен
    Природа нагородила людину щедро: вона дала йому все для того, що б бачити, відчувати  навколишній світ, дозволила йому чути все різноманіття існуючих навколо звуків.
    Всі ми від природи музичні, у кожного є зададки  музичного слуху. Про це необхідно знати і пам'ятати кожному дорослому, так як саме від нього залежить, яким стане в подальшому його дитина, як він зможе розпорядитися своїм природним даром. Музика дитинства - хороший вихователь і надійний друг на все життя. Подружить з нею малюка!
    Педагоги і музиканти прийшли до думки про те, що задатки до музичної діяльності (фізіологічні особливості будови організму, наприклад, органів слуху або голосового апарату) є у кожного. Саме вони складають основу розвитку музичних здібностей. Так само вважається доведеним, що якщо для музичного розвитку дитини з самого народження створені необхідні умови, то це дає значний ефект у формуванні його музикальності.
    Раннішний  прояв музичних здібностей говорить про необхідність починати музичний розвиток дитини якомога раніше. Якщо не закласти з самого початку міцний фундамент, то марно намагатися побудувати міцний будинок. З іншого боку, починати можна і потрібно в будь-якому віці, як у рік, так і в 15 років, але безумовно, чим раніше, тим краще.
    Шлях розвитку музикальності кожної людини є неоднаковим. Тому не варто засмучуватися, якщо у вашого малюка немає настрою – будь що заспівати або станцювати, або його виконання далеко від досконалості. Не турбуйтеся!        Кількість обов'язково перейде в якість, тільки для цього потрібен час і терпіння!
    Чим активніше спілкування вашої дитини з музикою, тим радісніше і бажаніше нові зустрічі з нею, тим більше музичним він ставатиме.
     Ні в якому разі нічого не наклеюйте вашій дитині ярлики :"немузичний", "ведмідь на вухо наступив" (це найпростіше) - постарайтеся зробити все для того, що б цю музичність у нього розвинути!
     Гармонійно розвинені діти - це успішні дорослі в майбутньому!

Сторінка музичного керівника
Музичний керівник КДНЗ №20 - Чернишова Наталя Валеріївна

"Музичний керівник- це професія, в якій об'єдналися два великих чуда - діти і музика "

Мета діяльності музичного керівника у ДНЗ:

  1. Розвивати музичні здібності дітей(музикальність, музичну пам’ять, слух, уяву, відчуття ритму)
  2. Сприяти розширенню уяви про навколишній світ.
  3. Вчити дітей емоційно реагувати на музику.
  4. Виховувати здатність сприймати, відчувати і розуміти музичний твір, розвивати творчі здібності дошкільнят.
  5. Виховувати любов до мистецтва.
  6. Пробуджувати творчу активність.